farrier

Onko hallitus tekemässä maan- tai valtiopetosta?

Hallitus on hiljaisuudessa valmistelemassa perustuslain muutosta, millä päätösvalta voitaisiin siirtää EU:lle tai jollekin ulkoiselle organisaatiolle. Suomen Laissa on kohdat maanpetos ja valtiopetos, missä tällaista toimintaa käsitellään:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maanpetos

"Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantaminen, jossa yritetään väkivaltaa tai ulkomaiden painostusta käyttäen saattaa Suomi tai maan osa vieraan valtion alaisuuteen taikka antaa itsenäisyys osalle valtakuntaa. Ollakseen rangaistava teon on oltava sellainen, että sillä on todellinen onnistumisen mahdollisuus. Rangaistusasteikko on 1–10 vuotta vankeutta, yritys on rangaistava."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtiopetos

"Suomessa valtiopetos on rikos, jolla väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla, oikeudettomasti pakottamalla taikka valtiosääntöä rikkomalla yritetään kumota tai muuttaa Suomen valtiosääntö taikka muuttaa valtiojärjestystä. Valtiopetokseen syyllistyy myös se, joka yrittää väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkailemalla syrjäyttää Tasavallan presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai osaksi estää niitä käyttämästä toimivaltaansa. Rikoksesta tuomitaan vähintään vuodeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi vankeuteen."

Miksi tästä asiasta ei puhuta julkisuudessa? Perustuslain muuttaminen ja päätösvallan ja sitä kautta itsenäisyyden menettäminen on niin iso asia, että siitä pitäisi järjestää kansanäänestys. Neuvostoliitto yritti viedä Suomen itsenäisyyden asein eikä onnistunut. Nyt sen ovat antamassa pois omat poliitikkomme Eurostoliitolle ja sitä hallitseville kansainvälisille pankeille ja suurpääomasijoittajille.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Käyttäjän Punakuono kuva

Lait säätää eduskunta,ei hallitus.

Käyttäjän petrisalo kuva

Tähän kohtaan kohteliaimmin korjaus. Tai sanoisinko täydennys.

Kaikki työelämään koplattavissa olevan lainsäädännön säätää todellisuudessa parlamentarismin ja laillisuusvalvonnan ulottumattomissa oleva nelikanta.

Pikakatsaus nelikantaiseen toiminta- ja lainsäädäntömalliin saat halutessasi tästä alhaalla olevasta linkistä:

> http://suomi2017.wordpress.com/apparatsikkien-ahneuden-analtomia/

Mukana ovat olleet kaikki puolueet. Perussuomalaiset toistaiseksi vähiten.

Käyttäjän OlliPusa kuva

Olen eri mieltä työelämään liittyvän lainsäädännön laatijoiden lukumäärästä. Yleensä puhutaan esimerkiksi eläkelaisnäädännössä kolmikannsasta, missä kolmas on valtio. Tosiasiassa valtiolla ei ole mitään todellista roolia asiasta.

Ehdottaisin, että käyettäisiin erilaisista kantojen lukumäärien sijaan jotakin muuta nimitystä. Ehkä mafia on liian raflaava, mutta ulkparlamentaarinen korporaatio olisi aika osuva nimitys.

Käyttäjän arhikuittinen kuva

Lait säätää hallitus, eduskunta voi ne torjua
ja myös tarvittaessa kaataa hallituksen, jos ei tule sopivia ehdotuksia.

Eduskunta ei voi itse tehdä ja valmistella lakeja ilman ministerien aktiivisuutta.

Suomalainen ministerien despoottisävyiset ennätyspitkät virka-ajat ovat Euroopan ennätyksiä viimeiset 30 vuotta.

Demokratia ei ole voimassa. Kekkosen luoma kansalaiskäsitys ja hallitusrauha sisältää pakkosyötetyn asenneilmaston, että kansa ei saa häiritä poliitikkoja ja virkamiehiä eikä vaatia edes selvityksiä päätöksien valmistelusta.

Edes puolueiden omat eduskuntaryhmät eivät tilaa vaihtoehtoisia asiantuntijoita kertomaan vaihtoehdoista vaan ministereiden ja varsinkin kokoomuksen virkamiehet saavat määrätä asiantuntijalausunnoista.

Virkamiesten avoimuus olisi edellytys demokratialle mutta Suomessa on salattuna paljon asioita vain sisäpiirin vallankäytön tehostamiseksi.

"Suomen viranomaiset kätkevät tietoa"

Suomen viranomaiset eivät piittaa avoimuussäädöksistä ja pyrkivät kätkemään julkista tietoa kansalaisilta. Tämä käy ilmi Turun yliopiston valtio-opin professorin Matti Wibergin ja neljän opiskelijan tekemästä avoimuustestistä:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomen+viranomaiset+k%C3%A4tkev%C3%A4...

- Lista Vanhasen kaikista ”unohduksista”

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/89927-tassa-se-on-lista-vanhasen-kaikist...

Keskiviikkona eduskunnassa äänestettiin siis Vanhasen lobbaamaa, suomalaisten rahojen siirtämisestä Italialle ja Kreikalle "vakausrahaston" muodossa ja niiden kautta voittoa tekeville pankeille.

Eduskunnan istunto luovutti rahat Englannin ja Saksan voittoa tekeville kriisipankeille ilman takauksia.

Seurauksena on nyt vähintään 20 000 000 000 e
(- 100 000 000 000 e riippuen annetun lupakirjan tulkinnoista) miljardia euroa)

maksettavaa suomalaisille kymmeniä vuosia mm. italian eläkerahastojen kautta mm. britti- ja saksalaisille pankeille.

Kansanedustajat ovat siis sillä kannalla, että suomalaiset maksamme esimerkiksi italialaisten eläkkeet tulevina vuosina.

Ruotsi ja Tanska eivät ole euron rahaliitossa.

Heillä menee hyvin.

Käyttäjän petrisalo kuva

Kiitoksia Arhille hyvistä linkkauksista. Paljon on Suomessakin parannettavaa.

Suomessahan sanotaan olevan, niin vähän todellisia asiantuntijoita, että siksi samat henkilöt ovat ristiin rastiin istumassa erilaisissa työryhmissä ja niiden kuulemina asiantuntijoina. Näin on tapahtunut myös tässä loppusuoralle edenneessä perustuslain "uudistamisessa".

Lainaan Arhin kommentista palasen:

"Lait säätää hallitus, eduskunta voi ne torjua
ja myös tarvittaessa kaataa hallituksen, jos ei tule sopivia ehdotuksia.

Eduskunta ei voi itse tehdä ja valmistella lakeja ilman ministerien aktiivisuutta.

Suomalainen ministerien despoottisävyiset ennätyspitkät virka-ajat ovat Euroopan ennätyksiä viimeiset 30 vuotta.

Demokratia ei ole voimassa. Kekkosen luoma kansalaiskäsitys ja hallitusrauha sisältää pakkosyötetyn asenneilmaston, että kansa ei saa häiritä poliitikkoja ja virkamiehiä eikä vaatia edes selvityksiä päätöksien valmistelusta."

Tämä on aivan totta.

Lisäksi meillä on olemassa todellinen nelikanta. Nelikantainen lainsäädäntö- ja toimintamalli. Parlamentarismin ja laillisuusvalvonnan ulkopuolella toimivana järjestelmänä se tekee sille uskotut asiat ja eduskunta toimii vain kauniisti niiavana kumileimasimena.

Esimerkiksi työtapaturmavakuutus- ja työeläkeasiat ovat kokonaisvaltaisesti sen hallinnassa.

Huolestuttavinta tässä on se, että taustalla toimivat muun muassa samat asiantuntijat, jotka ovat olleet hyväksymässä tämän loppusuoralle edenneen perustuslaki "uudistuksen".

Niin kuin Pusan Olli tuossa aiemmin sanoi, niin toisenlaisenkin nimen tälle koneistolle voi antaa...

Harmaa hallinto Suomessa 2011 (3 A4-sivua .pdf-muodossa):
http://suomi2017.files.wordpress.com/2011/05/hallitusohjelmaa-tekeville_...

Surkeinta tässä on vielä yksittäisen työntekijän kannalta se, että omat ammattiliitot ovat sotkeutuneet tähän perustuslain(kin) vastaiseen kuvioon erittäin syvällisesti. Alla olevasta linkistä tähän mennessä tiedossa olevaan tilannekatsaukseen.

Harmaa hallinto ja Suomen ihmisoikeustilanne 2011
http://suomi2017.wordpress.com/2011/07/17/harmaa-hallinto-ja-suomen-ihmi...

Ja pitää muistaa, että tämä on vasta se osuus, mikä tähän mennessä tiedetään.

Joten en yhtään ihmettele, miksi tästä perustuslain "uudistamisen" HE 60/2010 eli LJL 3/2011 todellisesta vaikuttavuudesta ollaan valtapuolueiden päättäjien ja tiedotusvälineiden toimesta hiljaa. Hiiren hiljaa.

Käyttäjän reijahirn kuva

Minulle on tullut epäilys, että asiasta on annettu jonkunlainen tiedotuskielto, että lainmuutos saataisiin salaa läpi. Olen ollut yhteydessä jo kaksi kertaa paikalliseen sanomalehteen ja pyytänyt tekemään jutun lakimuutoksesta, mutta mitään ei tapahdu. Lehdelle on tärkeämpää tehdä kokosivun juttuja vaikkapa mamuista.

Jokaisella, joka on vannonut sotilasvalan, olisi velvollisuus tehdä asiasta poliisille tutkintapyyntö.

Käyttäjän petrisalo kuva

Totta puhut Reija.

Nostan tähän esiin tiedon "Suomen EU-politiikan tahtotila" - seminaarista Finlandia-talolla 2.2.2009. Sain valtioneuvostolta kielteisen päätöksen, kun olisin halunnut tietää verovaroilla kustannettuun tilaisuuteen osallistuneet. Järjestäjät olivat valtioneuvoston kanslia ja EU-komission Suomen edustusto. Tässä linkki kieltopäätökseen ja perusteluihin.

http://twitter.com/Suomi2017/status/116869139456466944/photo/1/large

Ainoa lehtijuttu tilaisuudesta, jonka onnistuin vajavaisilla atk-taidoillani löytämään oli tämä Karjalaisen päätoimittajan artikkeli.

Poliittinen konsensus taitaakin syntyä vain käskemällä:
http://www.karjalainen.fi/karjalainen/Mielipiteet/poliittinen_konsensus_...
- linkki toiminnassa 22.9.2011

Käyttäjän farrier kuva

Se siitä julkisen hallinnon avoimuudesta sitten. Aina löytyy joku perseen...siis porsaanreikä, minkä perusteella voidaan salailla asioita. Mitä haittaa osallistujalistan julkaisemisesta olisi voinut olla?

Käyttäjän petrisalo kuva

Miksi Finlandia-talon osallistujatietojen julkisuuteen saaminen on erittäin tärkeää?

- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -

Vaalirahoituksen avaaminen on Suomessa edelleen kesken ja erilaisten vaalirahavirtojen selvittelyssä on mielestäni tärkeää, että myös nk. epäpoliittiset kansalaisjärjestöt, jotka ovat kuitenkin puolueiden hallinnassa tulee esitellä avoimesti julkisuuteen.

Lainaus ja perustelut tulevat Seppo Sarlundin "Politiikan pöydän alta" - kirjasta, jossa nuori Paavo Väyrynen visioi vuoden 1969 loppupuolella (lainaus luvusta - Köyhän asialla):

- Katsokaa demareita. Ne ovat vallanneet kaikkien epäpoliittisten kansalaisjärjestöjen johtopaikat. Niillä ja ay-liikkeellä ne pelaavat. Keskustapuolueen on vallattava järjestöt, neuvoi nuori mies.

- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -

Kansanvaltahan ei voi toimia, jos emme tiedä edes perusasioita esimerkiksi hallitusohjelman ja erilaisten selvytysten tekoon sekä työryhmiin osallistuvista kansalaisjärjestöistä.

Kuten.

Mitkä puolueet niitä hallitsevat todellisuudessa? Ketkä ovat kansalaisjärjestöjen toiminnan suurimmat rahoittajat? Valtio? RAY? Minkä nimiset henkilöt edustavat erilaisissa yhteyksissä ko.organisaatioita?

- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -

Siten tämä valtioneuvoston EU-sihteeristön 15.8.2011 päätöksessään käyttämä perustelu osallistujien salaamisesta on mielestäni länsimaista avoimuutta ja julkisuutta yhteiskunnassa suojaavien lakien vastainen:

”Seminaariin osallistui noin 300 henkeä mm. kansalaisjärjestöistä, etujärjestöistä, puolueista, hallinnosta ja mediasta. Seminaarin osallistujista laadittu lista on laadittu viranomaisen ja eri EU-politiikan toimijoiden välistä yhteydenpitoa varten eikä sitä arkistolainsäädännön mukaan liitetä arkistoon. Osallistujalistaan ei näin ollen sovelleta julkisuuslakia.”

Itse tulkitsen tätä perustelua niin, että on olemassa samanhenkinen sisäpiiri, joka on valittu ulospäin edustamaan ja antamaan lausuntoja Suomen virallisesta EU-kannasta.

Todellisuus on sitten EU-asioissakin aivan eri asia?

"Mediapomo katuu lehtitalojen yhteistä EU-lobbausta"
http://www.promerit.net/2011/09/mediapomo-katuu-lehtitalojen-yhteista-eu...

Suomi liittyi Euroopan unioniin 1.1.1995 ja se tapahtui liittymismenettelyllä eli sopimuksella kuten Itävallan ja Ruotsin liittyminen Euroopan unioniin samalla päivämäärällä.

Asiakirjat Itävallan tasavallan, Suomen tasavallan ja Ruotsin kuningaskunnan liittymisestä Euroopan unioniin. ISBN-92-824-1410-8.

Suomi liittyi Euroopan unioniin de jure 1.1.1995. Nyt asia todetaan de facto Suomen perustuslaissa. Paljon melua tyhjästä.

"Eurooppaoikeus" löytyy jokaisesta kirjakaupasta ja kirjastosta.
Luku 3, Liittyminen ja jäsenyyden edellytykset. 3.1.2 Liittymismenettely.

Käyttäjän petrisalo kuva

Sitä ihmettelen, mitä kaikkea me emme tuosta vieläkään tiedä.

Isänmaallisen kokoomuksen Jorma Jaakkolan on tehnyt aikanaan valtavan työn seuratessaan ja selvittäessään sekä tuodessaan kaikille avoimeen tietoon, mitä EU:iin liittymisessä todellisuudessa tapahtui.

SUOMALAINEN VAALIPETOS – salaten ja valehdellen EU:hun
http://koti.mbnet.fi/jorjaa/nettikirja.php
- linkki toiminnassa 22.9.2011

Tässä vireillä olevassa perustuslain "uudistuksessa" HE 60/2010 eli LJL 3/2011 on kysymys todella paljon muustakin kuin se, että 1§ mainitaan Euroopan unionin jäsenyys.

Selvittämättä on mielestäni selkeästi "uudistetun" perustuslain 1§, 94§ ja 95§ koplaus ja sen todelliset vaikuttavuudet.

Yksi kovimmista selvittämättömistä asioista on mielestäni tämä Eeron esillenostama asia.

Valtio- vai maanpetos?

Olemme jäseniä myös puolensadassa muita merkittäviä kansainvälisiä yhteisöjä tai sopimuksia. Yksikään niistä ei ylitä perustuslakiamme eikä luovuta suvereenin valtion budjettivaltaa pois kansalliselta parlamentilta. Yktäkään niistä ei ole mainittu perustuslaissamme. Mitään merkittävää ei noissa yhteyksissä tapahdu ilman eduskunnan päätöstä. Nyt ollaan luopumassa eduskunnan harkinnasta siinä välissä.

Olisin yhtä huolissani, jos YK:lle ruvettaisiin siirtämään suomalaisia verovaroja ohi eduskunnan tai määrittelemään toimielimiä, jotka eivät ole missään oikeudellisessa vastuussa tekemisistään.

Toivon, että tämä asia ei jää kenenkään tunteiden varaan, vaan kukin kannanottaja lukisi itse ja miettisi, mistä on kysymys. Nyt tarvitaan ennenkaikkea kunkin yksilön täyttä ymmärrystä.

Käyttäjän farrier kuva

Tässä ovat ne kohdat esityksestä, mitkä tekevät siitä vaarallisen Suomen itsenäisyyden kannalta:

"94 §
Kansainvälisten velvoitteiden ja niiden irtisanomisen hyväksyminen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kansainvälisen velvoitteen tai sen irtisanomisen hyväksymisestä päätetään äänten enemmistöllä. Jos ehdotus velvoitteen hyväksymisestä koskee perustuslakia tai valtakunnan alueen muuttamista taikka Suomen täysivaltaisuuden kannalta merkittävää toimivallan siirtoa Euroopan unionille, kansainväliselle järjestölle tai kansainväliselle toimielimelle, se on kuitenkin hyväksyttävä päätöksellä, jota on kannattanut vähintään kaksi kolmasosaa annetuista äänistä.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

95 §
Kansainvälisten velvoitteiden voimaansaattaminen

Valtiosopimuksen ja muun kansainvälisen velvoitteen lainsäädännön alaan kuuluvat määräykset saatetaan voimaan lailla. Muilta osin kansainväliset velvoitteet saatetaan voimaan asetuksella.

Lakiehdotus kansainvälisen velvoitteen voimaansaattamisesta käsitellään tavallisen lain säätämisjärjestyksessä. Jos ehdotus kuitenkin koskee perustuslakia tai valtakunnan alueen muuttamista taikka Suomen täysivaltaisuuden kannalta merkittävää toimivallan siirtoa Euroopan unionille, kansainväliselle järjestölle tai kansainväliselle toimielimelle, eduskunnan on se hyväksyttävä sitä lepäämään jättämättä päätöksellä, jota on kannattanut vähintään kaksi kolmasosaa annetuista äänistä."

Tässä ollaan siis antamassa itsenäisyyttämme pois, jopa maa-alueita luovuttamassa:

"Jos ehdotus kuitenkin koskee perustuslakia tai valtakunnan alueen muuttamista taikka Suomen täysivaltaisuuden kannalta merkittävää toimivallan siirtoa Euroopan unionille, kansainväliselle järjestölle tai kansainväliselle toimielimelle"

Jumaliste, tällaisen pelkkä valmistelu täyttää jo valtiopetoksen tunnusmerkistön. Syylliset oikeuteen ja vankilaan! Tällaisessa tapauksessa poliittinen vastuu ei todellakaan kelpaa, kun kyseessä on ISÄNMAAN LUOVUTTAMINEN KV PANKKIEN JA SUURPÄÄOMASIJOITTAJIEN HALTUUN!

Nehän voivat poliitikkoja veloilla kiristämällä pakottaa tuon avulla jopa alueluovutuksiin luomalla "kansainvälisen järjestön tai toimielimen". Ei ole niille talousrikollisille mikään ongelma.

Käyttäjän petrisalo kuva

Olet aivan oikeassa Eero.

Ja tätä ydinpointtia yli 100 STT:n toimittajaa, 200 Helsingin Sanomien toimittajaa ja 400 Ylen toimittajaa ei saa tai uskalla kirjoittaa auki.

Tiedoista ja taidoista en usko homman avaamisen jäävän kiinni.

Ainoa huomio perustuslakimuutoksen 1§, 94§ ja 95§ koplaukseen sekä niiden vaikuttavuuteen virallisen ja maksullisen median puolella on käsittääkseni tämä seuraava:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091414376806_uu.shtml
- linkki toiminnassa 22.9.

NATSIVIHJAILUJA! - Toimittaja Olli Waris
Keskiviikko 14.9.2011 klo 04.27

Eduskunnan perustuslakikeskustelusta kehkeytyi pienoinen sota.

FAKTA
Tästä on kyse: Perustuslaista

"Tiistain täysistunnon kaoottinen keskustelu peitti alleen itse asian: Suomen perustuslakia ollaan muuttamassa.

Ehdotettu laki on lopettamassa vuosikausia jatkuneen lautaskiistan. Uuden lain myötä pääministeristä tulee EU-politiikan selkeä johtaja.

Presidentti voisi uuden lain myötä päästä poikkeustapauksissa EU-pöytiin mukaan, mutta Suomen äänivaltaa käyttäisi silti pääministeri.

Uuden lain myötä maininta Suomen EU-jäsenyydestä liitettäisiin perustuslakiin.n Lisäksi perustuslakiin on tulossa säännökset "toimivallan siirrosta kansainväliselle elimelle", tarkoittaen EU:ta, kansainvälisiä toimielimiä ja järjestöjä. Toimivallan siirtoa koskeva perustuslain säännös on olemassa esimerkiksi Alankomaissa ja Belgiassa.

Suomessa mm. Itsenäisyyspuolue on suhtautunut muutosesitykseen kauhulla. Muutosesityksen tämän kohdan tarkoitus on vielä selventymättä."

Toivottavasti maininta ydinpointista ei kuitenkaan jää virallisen median ensimmäiseksi ja viimeiseksi.

Käyttäjän riikkasoyring kuva

Kiire alkaa olla vaan hyvä on että huutavien äänteen kuoroon on liittynyt muitakin. Aloinkin jo käheytyä :D

Eduskuntaan saa yhteyden

etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

ja eduskuntaryhmiin eduskunta@eduskunta.fi

Käyttäjän riikkasoyring kuva

Sanomalehti Karjalainen 19.9 2011, yleisön osasto:

"Maassamme on tapahtumassa vallankaappaus

Eduskuntaan tuotiin 13.9.2011 käsiteltäväksi edellisten valtiopäivien yksinkertaisella enemmistöllä hyväksymä perustuslain muutos (He 60/2010 vp, La 44/2010 vp). Asiasta ei ole käyty sanottavaa julkista keskustelua. Nykyinen eduskunta ei voi tehdä lakitekstiin muutoksia, ainoastaan hyväksyä tai hylätä sen. Hyväksymiseen tarvitaan kahden kolmasosan enemmistö kansanedustajista. Siis 67 kansanedustajaa pystyy estämään lain voimaantulon.

Esitettyä perustuslain muuttamista voidaan pitää valtiopetoksena. On käsittämätöntä, että Suomen valtiollisen aseman täydellisesti muuttavan lain valmistelu ja muuttaminen kansanedustuslaitoksessamme voi tapahtua lähes täysin ilman julkista keskustelua ja melkein uutispimennossa.

Perustuslain valtiosääntöpykälä kuuluu nykymuodossa näin: ” Suomi on täysivaltainen tasavalta”.
Nyt eduskunnan käsiteltävänä olevassa esityksessä tähän on tulossa lisäys: ” Suomi on Euroopan Unionin jäsen”. Tämä merkitsee itsenäisyydestä luopumista. Vielä järisyttävämpi muutos on tulossa 95 §:ään: ”… eduskunta voi kahden kolmasosan enemmistöllä siirtää Suomen täysivaltaisuuden kannalta merkittävän toimivallan Euroopan Unionille, kansainväliselle järjestölle tai kansainväliselle toimielimelle”.

Suuri valiokunta hyväksyi 5.9.2011 Euroopan rahoitusvakausvälineen (ERVV) ja Euroopan vakausmekanismin (EVM) uudet tukimuodot. Valtionvarainministerinä Jyrki Katainen jätti 13.5.2011 eduskunnalle valtiovarainministeriön muistion EVM:n perustamisesta. Se on luxemburgilainen liikepankkimuotoinen osakeyhtiö, jonka pääoma tulee rahaliiton (EMU) jäsenmailta, ts. niiden veronmaksajilta.
EVM:n jäsenet, Suomi mukaan lukien, sitoutuvat ehdoitta ja peruuttamattomasti maksamaan osuutensa pääomasta. EVM on oikeutettu lainaamaan lisärahaa pääomamarkkinoilta tai pankeilta, rahoituslaitoksilta, muilta henkilöiltä ja laitoksilta, jota se saattaa tarvita esimerkiksi siinä tapauksessa, että jäsenmailta saadut rahat on hävitetty.
Tämän kansainvälisen toimielimen virkailijat eivät palkoistaan maksa tuloveroa mihinkään maahan
Virkailijoilla samoin kuin kaikilla hallintoelinten jäsenilläkin on täydellinen syytesuoja.

Risto Boxberg"

-------
oma kommenttini kuuluu seuraavasti: minusta tämä vahvistaa sen, että sanomalehdillä on kirjoituskielto aiheesta.
Mutta ne tekevät minkä voivat eli julkaisevat yleisönosastokirjeitä.
Laittakaa siis tekstiä menemään lehtien yleisön osastoilla.

Käyttäjän petrisalo kuva

Jotenkin ei välttyä siltä välitulemalta, että suomalaiset tiedotusvälineet ovat päässeet taas pahasti suomettumaan. Toivottavasti olen tässäkin asiassa väärässä.

Siksi on erinomaisen hyvä, että yksittäiset henkilöt ovat jaksaneet ja jaksavat taistella suomalaista vakaan vaikenemisen muuria vastaan vuosien ajan.

Nythän pitää muistaa myös se, että nykyistä eurokuplaa hoidetaan hyvin pitkälle Suomen 1990-luvun pankkikriisin keinoin. Osin samojen henkilöiden neuvoin.

Perustuslain "uudistamisen" kautta tapahtuva sisäsiisti vallankaappaus tuo ensisijaisesti lisää absoluuttista valtaa. Ylikansallista valtaa samoille avainhenkilöille, joidenka perustuslain vastaisista toimista vastuuseen saaminen on ollut jo Suomen sisälläkin mahdotonta.

- Totuus esille, Mauno Koivisto tilille -
http://www.promerit.net/2011/09/totuus-esille-mauno-koivisto-tilille/

Käyttäjän anssiluomaaho kuva

Tämä perustuslain muutos on hyvä esimerkki, mutta ei suinkaan ainut sellainen, demokratiavajeesta, joka Suomessa vallitsee. Vastaavanlaista kansan aliarvioimista ja "vetämistä kakkoseen ilman liukastimia" on tapahtunut tukipäätöksissä, perusturvan korotuksessa ja ties missä. Kentällä puolueiden työmyyrät pistetään puhumaan mukavia äänestäjille ja vaalien jälkeen puolueiden eliitti sulkee edustajien suut silmänräpäyksessä, ryhmäkurin nimissä.

Nurinkurisinta hommassa on se, että nyt sama puolue-eliitti on hyökännyt perussuomalaisia vastaan demokratian halventamisesta. Itse en ole koskaan perussuomalaisia äänestänyt, mutta en voi olla tuntematta myötätuntoa heitä kohtaan, tämän ajojahdin johdosta.

Milloinkahan puolueiden eliitti ymmärtää, etteivät he pysty enään hallitsemaan kansaa jatkuvalla aivopesulla ja sensuurilla? Josko vihdoin olisi aika kuunnella kansaa ja äänestäjiä?

"Milloinkahan puolueiden eliitti ymmärtää, etteivät he pysty enään hallitsemaan kansaa jatkuvalla aivopesulla ja sensuurilla? Josko vihdoin olisi aika kuunnella kansaa ja äänestäjiä?"

Niin ketä kansaa ja ketä äänestäjiä? Tämä meidän edustuksellinen demokratiamme nyt vain sattuu olemaan systeemi jossa kansanvalta alkaa ennakkoäänestyksestä ja loppuu vaalipäivään. Kaikki, jotka äänestivät perustuslain muutosta kannattavia puolueita ovat siis sen kannalla ja vastuussa siitä. Ja kuten huomaatte niin selkeä enemmistö todella tukee muutosta ajavia puolueita.

Käyttäjän anssiluomaaho kuva

Viime eduskuntakaudella esitystä vastaan äänestäneitä löytyy nykyisen hallituspuolueiden riveistä. Näin yksinkertaista on vaihtaa kantaa tässä politiikan teon ympäristössä, kun on hallituspaikasta kyse. Demokratiamme todellakin loppuu vaalipäivään, sen jälkeen perusteet, joilla se edustajuus on hankittu, voidaan taas neljäksi vuodeksi unohtaa.

Perustuslain muutoksessa selkeä enemmistö ei riitä, vaam tarvitaan 2/3-osan enemmistö, joka ei vaaleja edeltävällä asetelmalla nyt täyttyisi.

Käyttäjän petrisalo kuva

"Kaikki, jotka äänestivät perustuslain muutosta kannattavia puolueita ovat siis sen kannalla ja vastuussa siitä. Ja kuten huomaatte niin selkeä enemmistö todella tukee muutosta ajavia puolueita."

Kansanvaltahan ei voi koskaan toimia, jos kansa ei tiedä. Edes perusasioita, mistä eduskuntavaaleissa äänestetään tai äänestettiin.

Vasemmistoliiton hallitusneuvotteluissa tapahtunut täydellinen takinkääntö ei ole käsittääkseni vieläkään heitä äänestäneiden tiedossa.

Edustuksellinen demokratia vaatii ainakin Suomessa paljon perustyötä, että saa tietää, mitä vaaleilla valitut päättäjämme todellisuudessa touhuavat.

Edustuksellinen demokratia edellyttää kansanedustajilta rehellisyyttä.

Nyt tilanne ei ole rehellinen, koska edustaja voi ryhmäkurin nimissä päätyä lupaamastaan täysin vastakkaiselle kannalle. Ei pidä ihmetellä, jos sellaisesta herää vastarinta.

Käyttäjän timokontio kuva

Euroopan unioniin liittymisestä käytiin kansanäänestys. Kansa päätti liittyä unioniin, riippumatta poliitikkojen mielipiteistä. Minusta on vähintäänkin oikeamielistä ja kohtuullista kunnioittaa kansan päätöstä kirjaamalla tuo päätös perustuslakiin ja varmistaa, ettei eduskunta pääse jatkossa vahingossakaan kävelemään kansan tahdon ylitse.

Käyttäjän petrisalo kuva

Ja kohteliaimmin vähän laajempi katsaus kokonaisuuteen.

Jorma Jaakkola
23.2.2011 18:52

"Toiset väittävät, että Euroopan unioni kirjoitetaan nyt muutettavassa perustuslaissa ekakertaa Suomen perustuslakiin.

Ei pidä paikkaansa!

Ensimmäsen kerran Euroopan unioni kirjoitettiin valtiopäiväjärjestyksen 54 §:ään (Laki 31.12.1994/1551).

Siis edellisenä päivänä kuin EY-/EU-jäsenyys alkoi.

Ks. Suomen perustuslain muutosten kronologia"

Perustuslain tekstien vertailu…
http://www.promerit.net/2011/02/vltiosaantouudistus/

Aurinko paistakoot, paikkansa pitävä tieto kulkekoot ja Suomen sisäiset Berliinin muurit murtukoot! Myös eduskunnan graniittikaltereiden takana.

Ja höpsis! Kansa liittyi unioniin, jossa ei sääntöjen mukaan olla mm. vastuussa toisten veloista. Sellaisen puolesta äänestin itsekin. Tilanne on muuttunut täysin päälaelleen ja nyt ollaan vastuussa kaikkien valheellisesti velkaantuneidenkin veloista. En epäröisi hetkeäkään äänestää tällaista unionia vastaan.

Käyttäjän farrier kuva

Juuri näin, Mervi. Samaten minäkin olisin valmis - anteeksi, halukas - äänestämään EU:sta eroamisen puolesta.

Käyttäjän reijahirn kuva

Minä äänestin vastaan, koska aistin jo silloin suuren huijauksen ja nyt on osoittautunut, että olin oikeassa. Voimme erota EU:sta koska vain, koska liittyminen oli laiton.

Jos Kreikan perustuslaissa olisi ollut tällainen pykälä, velkaongelmaa ei nykyisessä laajuudessa olisi päässyt syntymään. Juurikin jäsenvaltioiden tarve pitää kiinni vallasta tehdä kokonaisuuden kannalta typeriä päätöksiä on unionin ongelmien takana.

Käyttäjän farrier kuva

Kysyttiinkö Suomen kansalta tuota äänestystä tehtäessä nämä kysymykset:

- Haluatteko luovuttaa Suomen itsenäisyyden EU:lle, kansainväliselle järjestölle tai känsainväliselle toimielimelle?

- Haluatteko luovuttaa maa-alueita kahdelle viimeksi mainitulle, mitkä ovat kansainvälisten pankkien ja suurpääomasijoittajien luomia?

Ei kysytty.

Timo Kontio, oletko mahdollisesti sukua Stubbille? Tyyli ja puheet antavat viitteitä siihen suuntaan.

Käyttäjän arhikuittinen kuva

Kansalle valahdeltiin todella törkeästi EU-vaalin alla.

Hesarin populismi mm. ruuan hinnan laskusta ja ruotsalaisten "karmeasta virheestä" jättäytyä rahaliiton ulkopuolelle oli törkeää ja harhaanjohtavaa.

EU:ta mainostettiin talouden, pankkien, myrkkyjen, pörssin ja saasteiden tiukemman kontrollin aikaansaajana. Se ei ole lainkaan toteutunut.

Kontrollia höllennettiin pankkien ja pankkien futuuripelin suhteen lähes välittömästi. Suomessa ruuan myrkkypitoisuuksien rajoja on nostettu useamman kerran.

Järjestäytynyt rikollisuus on moninkertaistunut EU:n aikana. Tukiaiset ovat lihottaneet rutkasti,n. 100 miljardia euroa Italian ja Kreikan mafiaa.

Teollisuutta siirretään Kiinaan, jota ei rankaista esim tulleilla valtavista saastepäästöistä.

Valheiden takia EU on peruutettava ja purettava - myös kansan tahdosta.

Käyttäjän petrisalo kuva

Tällä Uusi Suomi Puheenvuorossa joku vinkkasi ja tulin katsoneeksi itsekin Pressiklubi-ohjelman 16.9.

Odotin sitten muutamia päiviä sitä, että nouseeko tästä erittäin isosta asiasta median toimesta kohu. Kohu kuten tuntuu nousevan jatkuvalla syötöllä perussuomalaisten ympärillä. Ja jopa Paavo Lipposen 1950-luvulla koulussa tapahtuneista.

Kun mitään kohua ei ole tästä erittäin vakavasta ja isosta perustuslakiasiaan liittyvästä lausumasta syntynyt, niin nostan asian tähän kovaan ketjuun esille.

Pressiklubi-ohjelmassa kuultiin 16.9.2011 kokoomuksen Sauli Niinistöltä kohukommentti perustuslain ”uudistuksen” HE 60/2010 eli LJL 3/2011 vaikuttavuudesta.

HUOMIOITAVAA!
Tälläkin kertaa puhuttiin vain artikla 1§ vaikuttavuudesta. Artiklojen 94§ ja 95§ vaikuttavuudesta ja koplauksesta 1§:iin ei taaskaan mitään.

"Kokoomuksen presidenttiehdokkaan Sauli Niinistön kommentti perustuslain vaikuttavuudesta"

http://suomi2017.wordpress.com/2011/09/25/kokoomuksen-presidenttiehdokka...

Muun muassa juristi ja entinen perustuslakiovaliokunnan puheenjohtaja näyttelee tietämätöntä perustuslaki "uudistuksen" todellisesta vaikuttavuudesta. Herää kysymys miksi ja kenen asialla kokoomuksen presidenttiehdokas todellisuudessa on?

Käyttäjän Kansine kuva

"Onko hallitus tekemässä maan- tai valtiopetosta?"

Tekivät jo... -_-

Käyttäjän BBKorhonen kuva

Ei pida paikkaansa. On turha itkea mistaan valtionpetoksesta, silla hallitus edustaa valtiota!

Käyttäjän farrier kuva

Ja paskat edustaa! Rahavallan rakkikoira se on ja demokratian pyöveli.

Käyttäjän farrier kuva

Mikähän vika meissä suomalaisissa on, kun emme nouse vääryyden edessä barrikadeille kuten esim. Kreikassa? Emme ole mitenkään syypäitä syntyneeseen tilanteeseen, mutta joudumme maksamaan siitä pahimmassa tapauksessa itsenäisyydellämme ja jopa kotimaamme menettämisellä.

Käyttäjän gemini63 kuva

Ei muuta vikaa, kun että 70% kansasta on täysin vietävissä ja harhaanjohdettavissa, ja loput 30% on lampaita...

Käyttäjän pekkalampelto kuva

Ei mitään hätää, niin kauan kuin armeija ja poliisi ovat suomalaisten puolella.

Oletan armeijan ja poliisin olevan Suomen kansalle lojaaleja. Jopa sotilasjuntta on parempi kuin tuntemattomien voimien alle päätyminen eli EU:n hallintaan päätyminen.

Käyttäjän pekkalampelto kuva

<-- EU:n hallintokoneisto ei ole erityisen demokraattinen.

Käyttäjän petrisalo kuva

Toivottavasti edes presidentinvaalit 2012 mahdollistavat peruusteellisen perustuslakikeskustelun.

Hyvä huomata, että Suomesta löytyy henkilöitä, jotka osaavat kiinnittää huomion perustuslain valuvikoihin, joita kukaan toimittajista ei huomannut. Tai jos huomasi, niin ei saanut tiedottaa.

Isoin EU jytky kautta aikojen!
https://twitter.com/Vaaliliitto/status/127743562849845249/photo/1/large

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja